zaterdag 1 september 2007

Ik wens je de tijd


ik wens je geen rijkdom

en vele talenten

ik wens je een leven van tijd en momenten

momenten van vreugde,

momenten heel stil

en tijd om te zien wat je ziel van je wil.

ik wens je de tijd

om te doen en te denken

niet alleen voor jezelf,

maar ook om te schenken

ik wens je de tijd,

niet voor haasten en rennen

maar tijd om je blijdschap

en rust te herkennen

ik wens je de tijd,

niet om leeg te verdrijven

ik wens dat veel tijd

je nog over mag blijven

als tijd voor verwondering

en tijd voor verblijden

in plaats van de tijd

op de klok zien verglijden

ik wens je de tijd

om naar sterren te grijpen

en tijd om te groeien en tijd om te rijpen

ik wens je de tijd

weer te hopen,te minnen

geen tijd te verliezen,

maar tijd te gewinnen

ik wens je de tijd toe

jezelf te ontwaren

elk uur,elke dag

als geluk te ervaren

ik wens je de tijd ook

om schuld te vergeven

ik wens je jouw tijd toe,

je tijd om te leven.

1 opmerking:

Anoniem zei

heel mooi gedicht Agnes